Όταν τα παιδιά «ζωγραφίζουν» την αγάπη τους οι μεγάλοι τουλάχιστον συγκινούνται… Με αφορμή λοιπόν το πιο «χρωματιστό», ειλικρινές και αυθόρμητο «ευχαριστώ» που έχω εισπράξει ποτέ από τους μικρούς μου φίλους (βλέπε σχετική ζωγραφιά), ανοίγω το θέμα περί αγάπης, προσφοράς και ηθικής ικανοποίησης στον εργασιακό μας χώρο.
Πώς δηλαδή προσδιορίζεται η έννοια του κέρδους στη δουλειά μας; Σαφώς χρηματικά αλλά πρωτίστως, εκτιμώ, ηθικά. Μέσω των χρημάτων ικανοποιείται μέρος των βασικών, κυρίως, βιοτικών μας αναγκών (άσχετα που είναι «ψυχρή» κινητήριος δύναμη προς εκπλήρωση και πολλών άλλων επίπλαστων), η «τροφή» όμως της ψυχής μας παρέχεται από αλλού. Από την αμφίδρομη αληθινή επικοινωνία όλων των μερών που συνδιαλέγεται και συμπράττει κανείς καθημερινά. Πόσο μάλλον στο περιβάλλον μιας εργασίας που χρειάζεται να αφιερώνει και να «καταθέτει» πολλές ώρες, κόπο και αν αντέχει…αφοσίωση.
Για να το εξειδικεύσω, το έργο του παιδαγωγού (που με τιμά να καταφέρνω να είμαι) δεν φαίνεται άμεσα. Τα αποτελέσματά του δεν είναι χειροπιαστά και αργούν πολύ να γίνουν ορατά και πολύ περισσότερο να αναγνωριστούν. Ίσως γι’ αυτό και ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι τόσο παρεξηγημένος στις μέρες μας (συνήθως μετά τα θετικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων ακούγεται κανένα «μπράβο»...).
Αντίδοτο βέβαια υπάρχει και μία είναι η «μυστική» συνταγή που αποφέρει κέρδη πολλαπλά. Όποιος αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει και το μεράκι περισσεύει, γεύεται καθημερινά μικρές χαρές από τη «μαγική» επαφή με τα παιδιά, που σίγουρα αποτελούν τους πιο δύσκολους και αληθινούς κριτές. Τα παιδιά που δεν έχουν δεύτερες σκέψεις και σου προσφέρουν αβίαστα το χαμόγελο και δεν προσπαθούν να κρύψουν τα χαμογελαστά τους μάτια!
Σε αυτά τα παιδιά λοιπόν αφιερώνω τη συγκεκριμένη ανάρτηση και το δικό μου μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που με τη δική τους πολύτιμη βοήθεια νιώθω να γίνομαι μέρα με τη μέρα καλύτερος άνθρωπος (στόχος ζωής!). Ο σχολικός «στίβος», πιστέψτε με, είναι το πιο σπουδαίο άθλημα με πολλές «αντοπάριστες» διακρίσεις!
Υ.Γ. Παραθέτω κι άλλα όμορφα δημιουργήματα των παιδιών με το πρόγραμμα της Ζωγραφικής.